آرشیو مرداد ماه 1401

هر آنچه که باید درباره سیستم ترمز بدانید

تعویض همزمان لنت ترمز و روتور

۸ بازديد

لنت ها و روتورهای ترمز همیشه باید به صورت جفت تعویض شوند. جفت کردن لنت های جدید با روتورهای فرسوده می تواند باعث عدم تماس سطحی مناسب بین لنت ها و روتورها شود و در نتیجه باعث ایجاد نویز، لرزش یا عملکرد توقف کمتر از اوج شود. در حالی که مکاتب متفاوتی در مورد تعویض این قطعه جفتی وجود دارد، تعویض لنت‌ها و روتورهای ترمز به طور همزمان توصیه می شود تا خودرو در اوج کارکرد نگه‌داشته شود و مهم‌تر از آن، اطمینان حاصل شود که سیستم ترمز ایمن‌ترین عملکرد را ارائه می‌کند. و قابل اطمینان ترین توقف ممکن

ضخامت روتور را بررسی کنید

اگرچه توصیه می‌شود لنت‌های ترمز و روتورها را به طور همزمان تعویض کنید، اما در نهایت دو قسمت مجزا هستند و می‌توانند متفاوت فرسوده شوند، بنابراین مهم است که ضخامت روتور را به عنوان بخشی از بازرسی خود بررسی کنید.

روتورها باید ضخامت معینی را حفظ کنند تا بتوانند قدرت توقف مناسب را ارائه دهند، از تاب برداشتن جلوگیری کنند و گرما را به خوبی پخش کنند. اگر روتورها به اندازه کافی ضخامت ندارند، فوراً متوجه خواهید شد که بدون توجه به وضعیت پدها باید تعویض شوند.

علت خالی کردن ترمز

۷ بازديد
ممکن است در هنگام رانندگی به طور ناگهانی متوجه شوید که ترمز خودروی شما دیگر کار نمی‌کند. این وضعیت بسیار خطرناکی است چراکه هر چقدر پدال ترمز را فشار دهید؛ نتیجه‌­ای نخواهید گرفت. اصطلاحا به این مشکل، خالی کردن ترمز گفته می‌شود. اگر خودروی شما در زمان رانندگی، ترمز خالی کند؛ می‌تواند منجر به تصادف، واژگونی خودرو یا بروز حوادث ناگواری شود که در بسیاری از موارد جبران ناپذیر هستند. خالی شدن ترمز می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که با شناخت علت­‌ خالی کردن ترمز و راه‌های جلوگیری آن، می‌توان مانع از وقوع چنین اتفاقات ناخوشایندی شد. در این مقاله، علت‌های خالی کردن لنت ترمز و اقدامات مهم پس از آن را بررسی کرده و راهکارهای جلوگیری از آن را بیان می‌کنیم.

خودروی رانا

۸ بازديد

رانا خودرویی محصول ایران خودرو است که بر روی پلت فرم ایکس ۱۲ یا همان پژو ۲۰۶ اس‌دی ساخته شده‌است. رانا محصول پروژه‌ای با کد X۱۲ است.

این خودرو پس از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی به‌شمار می‌رود. بر اساس وعده‌های شرکت سازنده می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ تولید می‌شد که این وعده‌ها عملی نشدند

ساختار بدنهٔ «رانا» بر پایه پلتفرم پژو ۲۰۶ از نوع سه محفظه‌ای بوده و از ورق‌های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۰٫۷ تا ۲٫۵ میلی‌متر است از ورق‌های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می‌شود که مقدار تنش آن‌ها بسیار زیاد است، مانند تکیه گاه‌های سازه‌ای جلو یا رام موتور، این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود ۵۰ درصد برای دستیابی به ورق‌های معمول می‌شود که برای مقاومت در برابر تنش‌های مشابه و شدید می‌بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند.

همه چیز در مورد لنت ترمز خودروهای آلمانی

۷ بازديد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یک لنت ترمز با کیفیت، تضمین کننده سلامت سیستم ترمز خودرو است. لنت ترمز به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شود. برای داشتن امنیت در رانندگی و سلامت سرنشینان خودرو می‌بایست لنت ترمز فرسوده تعویض شود. بسیاری از مالکین خودروهای آلمانی از جمله بنز، فولکس واگن و بی ام و برای خرید لنت ترمز به دنبال یک لنت باکیفیت بالا و با قیمت مناسب هستند. ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی نکاتی درباره لنت ترمز، شما عزیزان را در انتخاب یک لنت با کیفیت همراهی کنیم، پس اگر صاحب یکی از خودروهای بنز، بی ام و یا فولکس واگن هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تفاوت ظاهری لنت ترمز مرسدس بنز

برای هر خودرو با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود، لنت ترمزی با کد فنی خاص تولید می‌شود. بنابراین کاملاً طبیعی است که برخی خودروها با ویژگی‌های مشترک، از قطعات با کد فنی یکسان استفاده کنند. نکته مهم این است که تمامی لنت ترمز مرسدس بنز تولید شده توسط شرکت‌های مختلف، برای یک کد فنی خاص، از نظر شکل ظاهری، ابعاد و … با هم یکسان هستند و هیچ‌گونه تفاوتی ندارند. در خودروهای مرسدس بنز نیز به‌دلیل داشتن امکانات و آپشن های مختلف، این امکان وجود دارد که لنت ترمز آن در یک کلاس و یک سال، باهم متفاوت باشد. به همین علت در اکثر موارد حتماً بایستی شماره شاسی خودرو چک شود؛ چون لنت ترمز نامناسب می‌تواند به سیستم ترمز اتومبیل آسیب جدی وارد کند. همانطور که می‌دانید، لنت‌ها از نظر شکل ظاهری، به دو دسته دیسکی و کفشکی (کاسه‌ای) تقسیم می‌شوند. در خودروهای مرسدس بنز اغلب از لنت‌های دیسکی استفاده شده اما در نمونه‌های قدیمی کلاس S و برخی نمونه‌های کلاس A و MB، لنت کفشکی بکار رفته‌است.

اولین مطالب آزمایشی من

۶ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۶ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.