لنت ها و روتورهای ترمز همیشه باید به صورت جفت تعویض شوند. جفت کردن لنت های جدید با روتورهای فرسوده می تواند باعث عدم تماس سطحی مناسب بین لنت ها و روتورها شود و در نتیجه باعث ایجاد نویز، لرزش یا عملکرد توقف کمتر از اوج شود. در حالی که مکاتب متفاوتی در مورد تعویض این قطعه جفتی وجود دارد، تعویض لنتها و روتورهای ترمز به طور همزمان توصیه می شود تا خودرو در اوج کارکرد نگهداشته شود و مهمتر از آن، اطمینان حاصل شود که سیستم ترمز ایمنترین عملکرد را ارائه میکند. و قابل اطمینان ترین توقف ممکن
ضخامت روتور را بررسی کنید
اگرچه توصیه میشود لنتهای ترمز و روتورها را به طور همزمان تعویض کنید، اما در نهایت دو قسمت مجزا هستند و میتوانند متفاوت فرسوده شوند، بنابراین مهم است که ضخامت روتور را به عنوان بخشی از بازرسی خود بررسی کنید.
روتورها باید ضخامت معینی را حفظ کنند تا بتوانند قدرت توقف مناسب را ارائه دهند، از تاب برداشتن جلوگیری کنند و گرما را به خوبی پخش کنند. اگر روتورها به اندازه کافی ضخامت ندارند، فوراً متوجه خواهید شد که بدون توجه به وضعیت پدها باید تعویض شوند.
- ۰ ۰
- ادامه مطلب
- ۰ نظر